تصفيه آب از چاه خود: تجهيزات تصفيه آب در خانه

ساخت و نصب و اجراي انواع دستگاه تصفيه آب صنعتي و نيمه صنعتي

تصفيه آب از چاه خود: تجهيزات تصفيه آب در خانه

يك تصفيه خانه به خوبي انتخاب شده از كيفيت آب در محل نصب - براي سلامتي خانوار و شرايط دستگاههاي استفاده شده در خانه (ديگهاي بخار ، بخاري ، ماشين لباسشويي يا ماشين ظرفشويي) مراقبت خواهد كرد.

كيفيت آب استخراج شده از چاه مخصوص شما اغلب موارد زيادي را براي شما ايجاد مي كند. با اين حال ، بهبود آن با كمك دستگاه هاي تصفيه آب در خانه آسان است.

تصفيه آب از چاه خود

كيفيت آب از مصرف فردي به طور رسمي كنترل نمي شود ، اما مي توانيد و ارزش آن را داريد كه خودتان قبل از شروع به كار يك چاه جديد يا طولاني بلا استفاده ، پس از غرق شدن چاه با آب باران يا طغيان آن و زماني كه متوجه تغيير در آن شديد ، امتحان كنيد. رنگ آب ، كدورت ، طعم يا بو ،

آزمايشات آب ، همچنين به درخواست تك تك گيرندگان ، در ايستگاه هاي بهداشتي-اپيدميولوژيك و آزمايشگاه هاي خصوصي انجام مي شود.

نمونه آب براي آزمايش بايد گرفته شود و خود به آزمايشگاه تحويل داده شود. آزمايش عمومي پارامترهاي فيزيكوشيميايي آب (رنگ ، بو ، كدورت ، pH ، محتواي تركيبات آلي) ، اكسيداسيون و هدايت الكتريكي را تعيين مي كند و تشخيص ميكروبيولوژيكي عفونت احتمالي باكتري هاي خطرناك براي سلامتي است. هزينه آناليز (350-400 PLN) به دامنه مطالعه بستگي دارد.

مي توانيد سختي آب را خودتان با استفاده از نوارهاي آزمايش شده تجاري يا تستر قطره دقيق تري بررسي كنيد.

چگونه مي توان آب را از چاه خود تصفيه كرد

بسته به نوع آلودگي ، مي توان آب را براي موارد زير تصفيه كرد:

  • فيلترهاي داراي كارتريج قابل تعويض (همه يا فقط آنهايي كه براي نوشيدن در نظر گرفته شده اند) ،
  • اسمزي (فقط آب آشاميدني) ،
  • يا با استفاده از ستون هاي فيلتر (اهداف).

فيلتراسيون به شما امكان مي دهد مواد شيميايي ناخواسته را از آب ، ناخالصي هاي باكتريايي و مكانيكي را نرم كنيد - براي از بين بردن سختي بيش از حد.

آب استخراج شده از چاه ممكن است به فيلتراسيون مكانيكي و ميكروبيولوژيكي و نرم شدن آن احتياج داشته باشد .

فيلترها با كارتريج هاي قابل تعويض اغلب براي تصفيه آب استفاده مي شوند كه مي توانند به صورت سري دو يا سه متصل شوند. ماده اي كه از آن درج ساخته مي شود ، نوع ناخالصي هاي حذف شده را تعيين مي كند و تراكم پر كننده عامل اثر فيلتر (ميزان ناخالصي هاي حفظ شده) است.

فيلتراسيون و نرم شدن آب را مي توان توسط دستگاه هاي جداگانه يا تصفيه خانه هاي خانگي با تركيب اين عملكردها انجام داد. براي بهبود كيفيت آب به دست آمده از مصرف خود ، ممكن است لازم باشد از يك ايستگاه تختخوابي چند منظوره استفاده كنيد ، كه به شما امكان مي دهد نه تنها از آهن و منگنز خلاص شويد ، بلكه سختي را نيز كاهش داده و آمونياك و مواد آلي را از بين ببريد.

بسته به كيفيت آبي كه به تصفيه نياز دارد ، از بسترهاي شن ماسه اي ، بسترهاي كاتاليزوري فعال ، رزين تبادل يوني يا كربن فعال دانه اي استفاده مي شود. ستون شن و ماسه فقط تركيبات آهن را از بين مي برد و با يك لايه كاتاليزوري فعال - منگنز نيز پر مي شود. دستگاه داراي رزين تبادل يوني ، آب يون هاي اضافي كلسيم و منيزيم را از بين مي برد (آن را نرم مي كند) و حاوي كربن فعال دانه اي است - تركيبات آلي ، سوسپانسيون را از بين مي برد و طعم و بوي آب را بهبود مي بخشد. پس از اتمام ظرفيت فيلتراسيون ، ستون با عبور آب از آن در جهت مخالف شستشو مي شود. برخي از رزين ها نياز به بازسازي دارند.

فيلترهاي داراي كارتريج قابل تعويض نيز كيفيت آب را بهبود مي بخشند ، اما تصفيه خانه قادر است جريان بسيار بيشتري را فيلتر كند و بستر استفاده شده به طور خودكار شستشو داده و دوباره احيا مي شود

گزينه حداقل تصفيه آب

گزينه اصلي تصفيه آب شامل فيلتراسيون قبل و نرم شدن است. وقتي آب از يك ستون فيلتر پر از مبدل يوني عبور مي كند ، يون هاي كلسيم و منيزيم موجود در آن با يون هاي سديم مبادله مي شوند. اين روند تا زماني كه مبدل يوني اشباع شود و نيازي به بازسازي نداشته باشد ادامه مي يابد. در طي بازسازي ، يون هاي كلسيم و منيزيم از رزين شسته شده و به فاضلاب منتقل مي شوند و دوباره جاي آنها توسط يون هاي سديم قرار مي گيرد. فرآيند به صورت خودكار انجام مي شود. چرخه هاي نرم سازي و بازسازي مي تواند بارها تكرار شود زيرا مبدل هاي يوني داراي بازده بالا و عمر طولاني هستند كه در طي آن بازده تقريباً ثابت را حفظ مي كنند. هر از گاهي فقط بايد مقدار نمك را براي توليد مجدد مبدل يوني كنترل كنيد و در صورت لزوم آن را پر كنيد.

محفظه تصفيه خانه معمولاً داراي مخزن تبادل يوني ، مخزن نمك و نمك ، دريچه تنظيم سختي آب ، شير باي پس و كنترل كننده دستگاه است. كنترل براساس برنامه در نظر گرفته شده براي مصرف آب يا اندازه گيري جريان واقعي آن انجام مي شود. قبل از شروع دستگاه ، سختي آب را اندازه بگيريد و آن را در حافظه كنترل كننده ذخيره كنيد. بر اين اساس ، كنترل كننده تعيين مي كند چه موقع بازسازي انجام شود.

در نتيجه نرم شدن ، نمك هاي سديم به جاي نمك هاي كلسيم و منيزيم در آب به جاي نمك هاي كلسيم و منيزيم ظاهر مي شوند و اسيديته آن افزايش مي يابد ، كه در تركيب با اكسيژن خطر خوردگي تاسيسات لوله هاي فولادي را افزايش مي دهد. غلظت بالاي بي كربنات سديم نيز مي تواند براي افراد مبتلا به فشار خون مضر باشد ، بنابراين بايد مراقب باشيد بيش از 200 ميلي گرم در ليتر نباشد.

توليدكنندگان وسايل گرمايشي معمولاً تصفيه آب اضافي را در تأسيسات خانگي توصيه مي كنند ، زيرا اگرچه براي مصرف خوب است ، اما ممكن است براي عناصر ظريف ديگهاي بخار مدرن مناسب نباشد.

نحوه انتخاب تصفيه خانه مناسب

اساس انتخاب تصفيه خانه سختي آب و مصرف روزانه و حداكثر آني آن است كه مي توان براساس تعداد حمام و تجهيزات آنها و تعداد افرادي كه به طور مداوم از آب در خانه استفاده مي كنند ، تعيين كرد. اگر آب حاوي مقدار زيادي آهن و منگنز باشد ، بهتر است آن را از طريق ماده پاك كننده آهن عبور دهيد ، در غير اين صورت عمر رزين به طور قابل توجهي كاهش مي يابد.

اندازه تخت بايد طوري انتخاب شود كه بيش از يك بار در روز احيا شود ، به عنوان مثال شب هنگام كه از آب استفاده نمي شود. دستگاه هاي راحتي كه داراي دو مخزن با رزين تبادل يوني هستند و در پيچ كار مي كنند. سپس استراحت براي بازسازي لازم نيست. بلستسزرس با ظرفيت 1/2 متر 3 / ساعت معمولا براي خانه هاي تك خانواري كافي است.

خوب است كه ستون فيلتر را به اصطلاح باي پس (شاخه) نصب كنيد ، به طوري كه در صورت آسيب ديدگي يا گرگرفتگي بستر - آب فيلتر نشده - بتواند بدون وقفه ارائه شود.

تصفيه خانه را كجا قرار دهيم

تصفيه خانه بلافاصله پس از فيلتر مكانيكي و پس از انشعاب تأسيسات تأمين آب براي آبياري باغ يا باغ (در صورت وجود) بر روي اتصال آب در نزديكي كنتور نصب مي شود ، زيرا نيازي به تصفيه نيست. بنابراين معمولاً همراه با ديگ بخار ، ركوپاتور يا جارو برقي مركزي در اتاق فني يا ديگ بخار قرار دارد.

ايده خوبي است كه گياه تصفيه را روي باي پس مخصوص ساخته شده نصب كنيد. به لطف اين ، نگهداري يا خرابي آن باعث قطع آب شير آب و حمام نمي شود.

تصفيه خانه نياز به اتصال به فاضلاب (براي تخليه آب پس از بازسازي بستر) و برق دارد. با كمك سر كنترل مي توانيد شستشو و بازسازي بستر را برنامه ريزي كنيد.

بستر به صورت جداگانه براي كيفيت آب و نوع ناخالصي هايي كه بايد از بين برود انتخاب مي شود. فيلتر كردن و نرم شدن را مي توان در دو دستگاه مختلف يا در يك دستگاه با يك تخت چند منظوره انجام داددستگاه ها مجهز به هد كنترل هستند. تايمر بعد از مدت زمان مشخصي (هر چند روز يكبار) ، شستشو را فعال و غيرفعال مي كند - وقتي مقدار مشخصي آب از بستر جريان مي يابد ، آن را شروع مي كند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.